Skládací kolo s elektrickým pohonem v předním náboji s baterií v zadním nosiči v 7-rychlostním provedení s měničem SHIMANO ALTUS a řazením Revoshift. Kolo je velmi jednoduché poskládat do rozměrů 68cm x 87cm x 44cm, což umožňuje velmi snadné převážení kola automobilem, příp. bezproblémové uskladnění i v omezeném prostoru.
Dojezd kola je 20-60 km na jedno nabití, má tři stupně podpory motoru s ovládáním na řídítkách, Li-Ion akumulátor 36V / 10Ah a max. rychlost 25km / h.
Rám je vyroben ze slitiny hliníku AL-6061, což výrazně snižuje hmotnost kola.
K elektrokola lze doobjednat funkci START-UP asistent, která umožňuje pohon kola do 6km / h i bez otáčení pedálů, aktivuje se pouhým stisknutím tlačítka na ovládacím panelu a umožňuje pohodlný rozběh kola a pomoc při tlačení kola do strmého kopce.
Kolo vyhovuje normě STN EN 15 194, tzn. že je možné jej provozovat na pozemních komunikacích bez řidičského oprávnění a jiných dokladů. Ovládání kola je velmi jednoduché, jakmile začne jezdec otáčet pedály směrem vpřed, pohybový sensor spustí motor a dle nastaveného stupně podpory dávkuje energii do motoru, čímž jezdci výrazně pomáhá při jízdě. Po rovině je možné udržovat kolo v jadzde pouze pomalým otáčením pedálů tak, aby snímač pohybu pedálů nepřetržitě udržoval motor v provozu. Max. rychlost se dá ovlivnit nastavením vhodného stupně podpory od cca. 15km / h až do max. rychlosti ve třech stupních. Při jízdě do kopce elektropohon výrazně jezdci pomáhá překonat stoupání, při strmějších stoupáních je však třeba doleva energii šlapáním do pedálů, i když ve výrazně menší míře než na běžném kole. Dojezd kola závisí na několika faktorech a to např. výškového profilu tratě, hmotnosti jezdce a jeho podpory, nastaveného stupně podpory motoru, poveternosstných podmínek apod. Kolo není vhodné používat na mokré vozovce, za deště nebo ve sněhové kalamitě. Při teplotě pod 5 °C má baterie sníženou kapacitu o cca. 20%.
Baterie se nabíjí dodávanou automatickou nabíječkou, přičemž dobíjecí cyklus trvá max. 7 hodin (při úplném vybití baterie). Při provozu kola je vhodné dobíjet baterii co nejčastěji, časté hluboké vybíjení má za následek snížení životnosti baterie. Ideální je dobít baterii po každé jízdě, nebo v případě krátkých úsecích vždy když úroveň nabití klesne pod 50%. Baterii lze nabíjet přímo na kole, nebo i odděleně, je však třeba baterii odemknout dodaným klíčem a vytáhnout z nosiče. V případě dlouhodobého uskladnění baterie bez používání je třeba baterii nabít jen na cca. 50-60% kapacity a udržovat ji v teplotním rozsahu 15-20 °C.
K ceně je účtován Recyklační poplatek / RP / ve smyslu § 32 odst.5 zákona č. 79/2015 Sb. o odpadech ve výši 136,8 Kč bez DPH / 164,20 Kč s DPH.
Nový komentář