Trekingové kolo s pomocným elektrickým motorem standardně v zadním náboji, akumulátorem 36V/10,4Ah v zadním nosiči, LCD displejem s ukazatelem cyklofunkcí, ovládáním na řídítkách v šesti úrovních. Kolo je osazeno řadícím systémem SHIMANO TOURNEY s 21 převody, V-Brake brzdami a je kompletně vybaveno pro silniční provoz. Umožňuje provoz na asfaltových i zpevněných lesních cestách. Proto je mimořádně vhodný pro rekreační cykloturistiku i pro lidi se slabší tělesnou kondicí. Dojezd kola je 30-80 km na jedno nabití v závislosti na profilu trati, hmotnosti jezdce a nastaveného stupně podpory. Součástí je funkce START-UP asistent, která umožňuje pohon kola do 6km/h i bez otáčení pedálů, aktivuje se stisknutím tlačítka na ovládacím panelu a umožňuje pohodlný rozběh kola, jakož i pomoc při tlačení kola do strmého kopce. Kolo vyhovuje normě ČSN EN 15 194: 2017, tzn. že je možné jej provozovat na pozemních komunikacích bez potřeby řidičského oprávnění. Ovládání kola je velmi jednoduché, jakmile začne jezdec otáčet pedály směrem vpřed, pohybový senzor spustí motor a podle nastaveného stupně podpory dávkuje energii do motoru, čímž jezdci výrazně pomáhá při jízdě. Po rovině je možné udržovat jízdní kolo pouze pomalým otáčením pedálů tak, aby snímač pohybu pedálů nepřetržitě udržoval motor v provozu. Max. rychlost se dá ovlivnit nastavením vhodného stupně podpory od cca 15 km/h až do max. rychlosti 25km/h v šesti stupních. Při jízdě do kopce elektromotor výrazně jezdci pomáhá překonat stoupání, při strmějších stoupáních je však třeba dodávat energii šlapáním do pedálů, i když ve výrazně menší míře než na běžném kole. Dojezd kola závisí na několika faktorech, jako např. výškového profilu tratě, hmotnosti jezdce a jeho podpory, nastaveného stupně podpory, povětrnostních podmínek a pod. Kolo není vhodné používat na mokré vozovce, za deště nebo ve sněhové kalamitě. Při teplotě pod 5°C se kapacita akumulátoru snižuje o cca 20%. Akumulátor se nabíjí dodávanou automatickou nabíječkou 42V/3A, přičemž dobíjecí cyklus trvá Max. 7 hodin (při úplném vybití). Při provozu kola je vhodné dobíjet akumulátor co nejčastěji, časté hluboké vybíjení má za následek snížení jeho životnosti. Ideální je dobít akumulátor po každé jízdě, nebo v případě krátkých úseků jízdy vždy, když úroveň nabití klesne pod 50%.
K ceně je účtován Recyklační poplatek / RP / ve smyslu § 32 odst.5 zákona č. 79/2015 Sb. o odpadech ve výši 136,8 Kč bez DPH / 164,20 Kč s DPH.
Nový komentář